سردار اسماعيل احمدي مقدم با بيان اينکه آگاهي رساني، جلب مشارکت مردم و افزايش اعتماد آنها از جمله وظايف ما در هفته ناجا است گفت: از آنجا که هر ايراني خدمات زيادي را از ناجا مطالبه دارد در صورتيکه عملکرد ما درست باشد در افزايش اعتماد مردم به اين نيرو ميافزايد.
احمدي مقدم با بيان اينکه نيروي انتظامي از کميتها عبور کرده است گفت: نيروي انتظامي به مرحلهاي رسيده که نبايد در ارائه خدمات محدوديت داشته باشد و بايد به کيفيتها بپردازد.
وي با بيان اينکه هر سازمان اداري داراي سه نوع سرمايه انساني، مادي و اجتماعي است تصريح کرد: ما روي سرمايه اجتماعي و تقويت آن دراين هفته تلاش زيادي داشتيم و رسانهها نيز در اين هفته باعث شدند ارتباط بسيار مطلوبي بين مردم و نيروي انتظامي برقرار شود.
فرمانده نيروي انتظامي در حضور سرمايههاي مادي اظهار کرد: امروز ديگر نيروي انتظامي در مورد ابزار و تجهيزات که زماني دغدغه اصلي آن بود مشکلي ندارد و تا يک دهه آينده ما به نقطه مطلوب خود از نظر سخت افزار خواهيم رسيد.
احمدي مقدم با بيان اينکه نيروي انساني مهمترين سرمايه و منبع سازمان است گفت: چنانچه نيروي انساني عملکرد خوبي نداشته باشد موجب بي اعتمادي مردم ميشود و در اين راستا حرفه گرايي يکي از محورهاي ما در برنامه چهارم بود.
وي تصريح کرد: حرفهگرايي به اين معناست که هر کس تلاش کند حداکثر دانش را در ارتباط با حرفه خود کسب کند و در موقعيت خود بهترين باشد.
احمديمقدم با بيان اينکه مهمترين نقطه آسيب و نارضايتي مربوط به رفتار کارکنان نيروي انتظامي با مردم است خاطرنشان کرد: توانمنديهاي روانشناختي و جامعه شناسي خصوصا در بخش ارتباط با مردم از ديگر عناصر حرفهگرايي است زيرا در حدود 70 درصد شکايتهاي مردمي که از طريق 197 اعلام مي شود مربوط به عدم احساس وظيفه و سوء رفتار ماموران ما در پيشروي مسائل مردم است.
احمدي مقدم بصيرت و صيانت از خود را عنصر حرفهگرايي بر شمرد و اظهار کرد: امانتداري در شخص غير مومن قابل تحقق نيست پليس و نيروي انتظامي وقتي ميتواند در دنيا سرآور باشد که ماموران آن مومن، بصير و آگاه به مسائل زمان باشند./115
انتهای پیام/